Saturday, March 5, 2011

Tabika An Nur



Sejarah

Tabika An Nur terletak di Kampung Seri Tanjung, Masjid Tanah Melaka. Tabika ini mula beroperasi pada tahun 1991 dan menumpang di balairaya Seri Tanjung.

Keluasan biliknya ketika itu agak sempit bagi menampung bilangan kanak- kanak seramai 25 orang. Kelengkapan serta alat bahan pembelajaran yang ada pada ketika itu juga tidak mencukupi, namun Tabika An Nur tetap menjadi pilihan penduduk setempat untuk menghantar anak-anak mereka menerima pembelajaran awal sebelum mereka ke tahun satu.

Inisiatif JKKK Kampung Seri Tanjung menyediakan tapak dan peruntukan yang diberi oleh pihak Kememterian Pembangunan Luar Bandar, sebuah tabika baru telah dibina bersebelahan dengan balairaya Seri Tanjung. Tabika An Nur yang baru ini lengkap dengan permainan luar dan pagar sebagai langkah keselamatan.

Tenaga mengajar yang mengajar di Tabika An Nur sejak dari 1991 sehingga kini adalah seramai 5 orang, dimana pertukaran tenaga pengajar adalah menjadi perkara biasa bagi memenuhi arahan yang dikeluarkan oleh Jabatan.

Bagi memperkasakan Tabika An Nur, AJK Tabika diwujudkan untuk membantu dan bekerjasama dalam setiap agenda yang telah diatur, malahan bersedia menyumbang idea-idea yang bernas untuk kecemerlangan tabika.

Senarai Pengerusi Tabika An Nur

Tahun
Nama Pengerusi
               Jawatan
1991 - 2004
Haji Jaafar B Zakariah
Pesara guru
2004 - 2011
Hajjah Azizah Bt Mad Yassin
Surirumah tangga

 PUCUK BETIK PUCUK PENGAGA,BUDI BAIK DIKENANG JUGA

1 comment:

  1. Saya percaya anda boleh berjaya mengendalikan tadika anda dengan baik memandangkan anda tidak bertugas bersendirian. Pada dasarnya, kerjasama yang baik dengan pihak-pihak lain, mampu memberi gandingan mantap ke arah kejayaan sesebuah tadika. Teruskan kerjasama baik yang telah sedia terjalin.

    ReplyDelete